Complete leerlijnen voor Marketing en Sales - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Acountmanagement
Als professioneel verkoper wordt van jou verwacht dat je beschikt over kennis van algemene verkoopgrondslagen en principes, marketingbegrippen en inzicht in commerciële processen. Bovendien moet je de vaardigheden bezitten om een succesvol verkoopgesprek te kunnen voeren en te kunnen onderhandelen.
Basis verkoopvaardigheden
Verkopen is niet alleen een rationeel proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken. Sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk.
Beursstand SINTENO
Beursverkoop en netwerken
Het succes van een beursdeelname of vergelijkbare contactdagen wordt niet alleen bepaald door de aantrekkelijkheid van jouw stand. De juiste voorbereiding en aanpak tijdens dit soort evenementen leiden tot een optimaal resultaat en laten bij jouw doelgroep de beste indruk achter.   
Commercieel marktonderzoek
Commercieel marktonderzoek
Met een commercieel marktonderzoek inventariseer je de trends en ontwikkelingen op de markt, de concurrenten die zich op de markt bevinden en de mogelijke doelgroepen. Uiteindelijk doe je op basis van je bevindingen aanbevelingen aan je bedrijf op welk segment zij zich moeten richten en waarmee zij rekening moeten houden?
marktbenaderingstechnieken
Marktbenaderingstechnieken
Je weet het zeker: met jouw product ga jij de wereld veroveren. Het ondernemingsplan is uitgewerkt; de financiering rond; het is alleen nog de vraag hoe je klanten of opdrachtgevers gaat bereiken.
Relatiebeheer
Relatiebeheer
De waarde van je bedrijf wordt bepaald door het aantal klanten dat je hebt. En uiteraard wat je er aan kunt verdienen.  Relatiebeheer is dus een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering. Relatiebeheer gaat veel verder dan je klant een keer uit te nodigen voor een etentje. Relatiebeheer valt en staat met de structurele aandacht die je jouw klanten wilt geven. En uiteraard op de manier die bij je werk en klantengroep past.
Telefonisch klantcontact
De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Veelal is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten en leren hoe je professioneel en vriendelijk een telefoongesprek voert met je klanten? Hoe je structuur en duidelijkheid in je telefoongesprek aanbrengt? En hoe je effectief kunt omgaan met klachten en lastige klanten?
Telefonische acquisitie
Telefonische acquisitie
Het voeren van telefonische acquisitiegesprekken roept bij de meeste mensen terughoudendheid of zelfs angst op. Hoe voorkom je bijvoorbeeld te grote terughoudendheid in het acquisitiegesprek? Hoe zorg je ervoor de juiste mensen te spreken? Hoe kun je de tegenwerpingen van de klant omzetten in argumenten die pleiten voor jouw product? En hoe hou je de controle over het gesprek zonder je klanten een naar gevoel te bezorgen?
Verkoop binnendienst
Klanten adviseren. Vertegenwoordigers ondersteunen. De markt in kaart brengen en new business genereren. Dat is het werk van een commercieel binnendienstmedewerker in een notendop. Als Verkoper Binnendienst ben je onderdeel van het verkoopteam of je wordt de nieuwe aanwinst bij de afdeling Sales. Binnen het bedrijf heb je een cruciale rol. Verkoop zorgt ervoor dat de schoorsteen rookt. Uiteindelijk draait het daarom.
Dit betekent dat je naast communicatief vaardig ook over andere belangrijke competenties moet beschikken.
Verkoop buitendienst
Verkoop buitendienst
Verkopers in de buitendienst zijn verkooptijgers die uitblinken wanneer het op een persoonlijk verkoopgesprek aankomt. Deze gerichte training geeft je een uitgebreide toolset met salestechnieken voor het creëren van een positieve sfeer en het tot aankoop motiveren van je klant.
Verkoopgesprekken
Als commercieel professional leer je invloed te hebben op de besluitvorming van de klant. Je ontwikkelt je vraag-, doorvraag- en luistertechnieken, waardoor je commerciële gesprekstechnieken naar een hoger niveau tilt.
Pre-sales vaardigheden
Anders dan verwacht is de Leerlijn: Pre-sales vaardigheden niet gericht op activiteiten zoals directe klantbenadering, acquisitie, het uitvragen van de uitvragen van de concrete behoeften van relaties of de voorbereidende werkzaamheden voor accountmanagers.
De Leerlijn: Pre-sales vaardigheden richt zich in het bijzonder op alle activiteiten rondom het doen van gerichte onderzoeken en het opstellen van de beste commerciële strategieën om het hoogste rendement te behalen.
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud