Klantwerving & behoud verkoopprocessen - e-learningshop.nl

Opleiding klantwerving & behoud verkoopprocessen - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Klantwerving & Behoud verkoopprocessen
Omschrijving

Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming! Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel.

Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet je dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis. In deze praktische training leren we je het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden ben je in staat meer uit je klant te halen en een lange termijn relatie te realiseren. Dat is erg prettig, want het is makkelijker en goedkoper meer omzet uit een bestaande klant te halen dan om steeds nieuwe klanten te werven!
Doelgroep

Deze training is voor alle accountmanagers, die willen leren op een bewuste manier hun communicatie en gedrag af te stemmen op de klant.
Resultaat

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Versterken van de persoonlijke presentatie aan de telefoon
  • Betere aansluiting bij de behoeften van de klant
  • Met meer plezier en meer succes klanten binnen halen en behouden
Programma

Het belang van de “Ik-BV’, bewustwording huidige en gewenste:
  • Presentatie en uitstraling als relatiebeheerder
  • Kwaliteiten en vaardigheden

Persoonlijke effectiviteit
  • ‘Leiding’ geven aan je zelf
  • Positief denken: denken in kansen en mogelijkheden
  • ‘Durf’ hebben jezelf te versterken

Relatiegerichte commerciële vaardigheden
  • 70% van je resultaat haal je uit jouw non-verbale communicatie
  • Actief telefoneren en gesprekken voeren
  • Inleven in de gevoelens van de ander
  • Inspelen op de non-verbale signalen van de ander
  • Omgaan met emoties van de klant
  • Omgaan met ‘lastige’ gesprekspartners: klanttypologiën
  • ‘Aansluiting’ vinden bij je gesprekspartner

Acquisitie
  • Kwalificeren van potentiële klanten (prospects)
  • Nadenken over doel, doelgroep en benadering
  • Relaties maken en onderhouden

Telefonische acquisitie en verkoop
  • Het maken van een goed (persoonlijk) telefoonscript
  • De voorbereiding van een telefoongesprek
  • Telefonisch een bezoekafspraak verkopen:
    uw prospect overtuigen tijd en energie te investeren in een persoonlijk onderhoud
  • Bondig en aantrekkelijk de ‘meerwaarde’ van je product of dienst en je organisatie presenteren

Het vervolg: de relatie onderhouden
  • Winstgroei door klantentrouw
Totale studiebelasting

136 minuten
van € 200,00

voor € 125,00 (excl. BTW)
Toevoegen
Online toegang

3 maanden
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud